درآمدزایی از نرم افزار اکسل (Microsoft Excel) چگونه است؟

راه های درامدزایی از نرم افزار اکسل - درامد از Excel - مجتمع آموزشی گیلار

یکی از کاربردی ترین نرم افزارها اکسل (Excel ) نام دارد که مناسب برای انجام کارهای گوناگون است. کسب درآمد اکسل به روش های متفاوتی انجام می شود؛ زیرا نوعی نرم افزار حسابداری به حساب می آید. یکی از چندین نرم افزارهای شرکت مایکروسافت، اکسل است که با توجه به قابلیت های فراوانی که دارد در قسمت اداری این مجموعه مورد استفاده قرار می گیرد.

کاربرد نرم افزار اکسل؟ 

این نرم افزار نزدیک به چهار دهه است که جزو پرطرفدارترین و پراستفاده ترین نرم افزارها در دنیای تجارت است. به دلیل انعطاف‌پذیر بودن این برنامه تقریبا می توانید هر محتوایی را در آن دسته بندی و مرتب کنید؛ اما این نرم ‌افزار فقط به این کارهای کوچک ختم نمی شود و شما می توانید به راحتی به درآمدزایی از اکسل برسید. کسب درآمد از طریق اکسل نیاز به یادگیری اولیه این مهارت دارد. اکسل شامل تعداد زیادی جعبه به نام سلول است که در ردیف ها و ستون های مختلف مرتب شده اند و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید. مهم ترین مسئله این است که چگونه می توان از برنامه اکسل استفاده کرد؟ کسب درآمد از طریق Excel چگونه است؟

همچنین بخوانید: ICDL چیست؟ 

در چه مشاغلی می توان از نرم افزار اکسل استفاده  کرد؟

همانطور که گفته شد نرم افزار اکسل از مهم ترین و کاربردی ترین برنامه هاست که در بسیاری از شغل ها مورد استفاده قرار می گیرد؛ چرا که نظم زیادی به کارها می دهد. مایکروسافت اعلام کرده که اکثر کاربرانش، از امکاناتی که برنامه اکسل دارد برای حل مسائل استفاده می کنند و معمولا این افراد در کار کردن با فرمول ها و توابع، توانایی بسیار خاصی دارند. جای تعجب هم نیست، زیرا به دلیل‌ کامل بودن این نرم افزار می توانید در اکثر کارها و مشاغل از آن استفاده کنید. شما با کسب درآمد Excel می توانید بخشی از هزینه های خود را تأمین نمایید.

 ما بعضی از این مشاغل را برای شما در زیر آورده ایم.

  • مشاور مدیریت: افرادی که این شغل را انتخاب می کنند باید مسائل موجود را تحلیل و داده های مربوط به آن را بررسی کنند. به دلیل تنوع پروژه های زیادی که در این شغل وجود دارد یک مشاور باید صبور باشد و با دقت زیادی این مسائل را تحلیل نماید؛ اما ممکن است با مشکلاتی روبه رو شود. پس می تواند با استفاده از نرم افزار اکسل پروژه های خود را دسته بندی و مدل سازی کند.
  • حسابداری: از مهم ترین مهارتی که می توان گفت بخش مهمی از هر شغل است، حسابداری بوده؛ زیرا فراتر از محاسبه مالیاتی بوده و به دقت و حافظه قوی نیاز دارد. نرم افزار اکسل به حسابداران کمک می کند که تراکنش ها و حساب های مهم را ذخیره کنند.
  • بازاریابی: از پرطرفدارترین شغل ها می توان به بازاریابی اشاره کرد؛ زیرا نقش پررنگی در بازار کار دارد. از مهم ترین کاربردهایی که برنامه اکسل در این حرفه دارد تعیین ارزش مشتریان و سهامداران، ارائه بصری کلی سود، تعامل با نیرو های داخلی و غیره است.

کسب درآمد اکسل چگونه انجام می شود؟

درآمدزایی از اکسل در چارچوب های مختلفی انجام می شود؛ اما روش استفاده آن ها از این نرم افزار تقریبا یکیست. درآمدزایی از Excel یکی از روش های مناسب است که شما با برگزاری انواع کلاس های آنلاین و حضوری می توانید این برنامه را آموزش دهید. شما می توانید با برگزاری کلاس های مختلف درباره این برنامه توضیح دهید و روش استفاده کردن از اکسل را آموزش دهید. به دلیل کاربردی که این برنامه در اکثر شغل ها دارد، افراد زیادی برای یادگیری این نرم افزار در کلاس های شما حضور پیدا می کنند. کسب درامد Excel به آسانی و با داشتن یکی سیستم ایجاد می شود.

نرم افزار اکسل قسمت های متفاوت و گسترده ای دارد، برای مثال شما می توانید در این نرم افزار سایت ها و برنامه های دیگری هم بسازید که آن هم یکی از راه ها برای کسب درآمد از اکسل است. افرادی که در استفاده از این برنامه حرفه ای هستند به راحتی می توانند در شرکت های بزرگ استخدام شوند و با حقوق خوب مشغول به کار گردند. خوشبختانه به دلیل کاربرد فراوانی که این برنامه دارد شما می توانید در خانه هم کسب درآمد با Excel را تجربه نمایید. این نرم افزار در دنیای کسب و کار از اهمیت بالایی برخوردار است و در حرفه های متفاوت مانند، مدیریت دارایی، املاک، سند سهام، دستیار مدیریت و اداری، دستیار پروژه، حسابداری و غیره استفاده می شود. برای کسب درآمد از Excel نیاز است تا ابتدا مهارت های لازم را راجع به این نرم افزار به دست آورید.

همچنین بخوانید: تفاوت ورد و اکسل چیست؟  | تفاوت اکسل و اکسس چیست؟ 

ویژگی های نرم افزار اکسل چیست؟

 اکسل از کامل ترین نرم افزارها در حیطه کسب و کار است که ویژگی های بسیار زیادی دارد. این ویژگی ها باعث شده اکثر افراد از این برنامه استفاده کنند. مهم ترین ویژگی های این نرم افزار شامل موارد زیر است:

  1. اکسل خرید و فروش های مشتریان را در برگه های مختلف ذخیره می کند.
  2. این برنامه چک هایی که از مشتریان دریافت می کند را با تاریخ کامل بیان می نماید.
  3. به دلیل امکانات این برنامه شما می توانید به راحتی ماشین حساب های اختصاصی بسازید.
  4. استفاده از امکاناتی مانند کنترل کیفیت محصولات و تهیه گزارش های تصویری و نموداری در طول زمان های متفاوت.
  5. این نرم افزار دارایی ها و محاسبات استهلاک حسابداری را به راحتی ذخیره می کند.
  6. ثبت وقایعی که در طول انجام پروژه رخ می دهد با تاریخ دقیق.
  7. تهیه انواع لیست های کارکنان بر اساس میزان فعالیت های ثبت شده به صورت خودکار و در برگه های جدا.
  8. نرم افزار اکسل صورت مغایرت بانکی در حرفه حسابداری را تنظیم می کند.

همچنین بخوانید: روش های درآمدزایی از برنامه پاور پوینت چگونه است؟ 

سخن پایانی درباره درآمدزایی از برنامه اکسل

کسب درآمد با اکسل از یکی از راحت ترین روش ها برای پول در آوردن است؛ زیرا با یادگیری این برنامه می توانید در بیشتر حرفه ها فعالیت کنید. درامد اکسل تنها با یادگیری کامل این نرم افزار بوده و بسیاری از کارفرمایان به شخصی ماهر در این زمینه نیاز دارند. استفاده از این نرم افزار، در کسب کارها بسیار مهم است و بیشتر افرادی که می خواهند حساب ها و تراکنش ها را تحلیل و بررسی کنند، برنامه اکسل را انتخاب می کنند. ابن نرم افزار ویژگی های بسیار زیادی دارد و هر چند وقت یکبار با آپدیت کردن آن می توانید به راحتی از امکانات جدید آن استفاده کنید. اکسل انعطاف‌پذیر و رایگان بوده، همچنین صدها تابع در این نرم افزار وجود دارد که با کمک آن ها می توانید داده ها را بهتر سازماندهی کنید. کسب درآمد در اکسل بسیار راحت است و شما کافیست تنها آموزش های لازم را ببینید. به جز کسب درآمد در Excel شما با یادگیری این مهارت می توانید در شرکت های بزرگ استخدام شوید و حقوق خوبی را دریافت نمایید.

همچنین بخوانید: روش های درآمدزایی از برنامه ورد چگونه است؟ 

از کجا برنامه اکسل را یاد بگیریم؟ 

در صورتیکه در استان گیلان و در شهر رشت هستید مجتمع آموزشی گیلار این امکان را در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید برنامه مایکروسافت اکسل را با اساتید برتر بیاموزید. فقط کافی است وارد آموزش اکسل در رشت شوید.

سایر دروس کلاس کامپیوتر در رشت :

آموزش ICDL مقدماتی و پیشرفته در رشت ، آموزش ICDL درجه دو یا آموزش ICDL مقدماتی در رشت، آموزش ICDL درجه یک یا آموزش ICDL پیشرفته در رشت، آموزش پاور پوینت در رشت، آموزش اکسس در رشت،  آموزش ورد در رشت

4.7/5 - (9 امتیاز)
اشتراک گذاری این صفحه در شبکه‌های اجتماعی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

shareاشتراک گذاری این مطلب

دسته بندی وبلاگ مجتمع آموزشی گیلار

آخرین مقالات