درآمدزایی از نرم افزار ورد (Microsoft Word) چگونه است؟

راه های درامدزایی از نرم افزار ورد - درامد از word - مجتمع آموزشی گیلار

یکی از مسائلی که ممکن است درباره آن کنجکاو باشیم کسب درآمد از طریق Word است؛ زیرا این برنامه جزو پرکاربردترین نرم افزارها در جهان است. نرم افزار ورد در حیطه ویرایش کلمات و پردازش واژه ها به صورت تخصصی و ویژه کاربرد دارد، از آنجایی که کلمه “Word” در زبان انگلیسی به معنی “کلمه” بوده، میتوان دلیل نامگذاری این نرم افزار را با این نام حدس زد.

تاریخچه برنامه ورد: 

این برنامه در سال ۱۹۸۳و با نام مولتی تول ورد برای سیستم های زنیکس و رایانه ها استفاده می شد که به مرور زمان و طی آپدیت شدن، این برنامه جزئی از مایکروسافت اعلام شد.

کاربرد نرم افزار ورد چیست؟ 

این نرم افزار قابلیت های فراوانی در ویرایش کلمات دارد؛ از طرفی با این برنامه می توانید انواع جداول و تصاویر را به صورت پی دی اف ایجاد کنید. درآمد ورد به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ چرا که این نرم افزار می تواند در مشاغل مختلف کاربردهای متفاوتی داشته باشد. کسب درآمد با Word برای هر کسی متفاوت است؛ چرا که هر شخص با توجه به میزان آشنایی که با این فضا دارد می تواند درامدی متغیر داشته باشد. درآمدزایی از ورد چگونه است؟ این نرم افزار چه ویژگی هایی دارد؟ نرم افزار ورد چه کاربردی دارد؟ برای کسب اطلاع از درامد Word و سوالاتی از این قبیل ادامه متن را مطالعه نمایید.

همچنین بخوانید: تفاوت ورد و اکسل چیست؟  | تفاوت اکسل و اکسس چیست؟ 

درآمدزایی از ورد چگونه انجام می شود؟

درآمدزایی از ورد تنها با کسب مهارت کامل این نرم افزار ایجاد می شود. بیشتر افراد برای نوشتن انواع مقاله ها، نامه ها و غیره از این برنامه استفاده می کنند که این کارها می تواند به نوعی تبدیل به شغل دائمی شود. به دلیل اهمیت، امکانات و کاربردی که این نرم افزار دارد خیلی از افراد به دنبال راه هایی هستند که استفاده از این برنامه را یاد بگیرند. پس با این حساب افرادی که در استفاده کردن از این نرم افزار حرفه ای هستند می توانند کلاس های آموزشی آنلاین و حتی حضوری را برگزار کنند و این یکی از راه های کسب درآمد از طریق ورد است. نرم افزار Word ساده ترین برنامه برای ایجاد متن ها و نامه هایی بوده که توسط شرکت مایکروسافت برای ایجاد اسناد شخصی، تجاری، بازاریابی، آموزشی و کاری تولید شده است.

همچنین بخوانید: ICDL چیست؟ 

از دیگر متون هایی که می توانید در نرم افزار ورد ایجاد کنید می توان به نامه‌ ها، آگهی ‌ها، رزومه ‌ها، خبرنامه ها، گزارش‌ ها، طرح ‌های تجاری، کارت ‌های ویزیت، گزارش کارمندان با عکس‌ ها، اسناد جلسه و سمینار و غیره اشاره کرد. همچنین شما می توانید هر کدام از این اسناد را به اشتراک بگذارید و با چاپ کردن، از آن ها استفاده کنید. امروزه اکثر نویسندگان برای چاپ کتاب های خود از این برنامه برای ویرایش و نوشتن استفاده می کنند؛ زیرا این نرم افزار بسیار دقیق است و به آن ها در تیتربندی متن ها و املا کلمات کمک زیادی می کند. به همین دلیل کسب درآمد از ورد به راحت ترین شکل ممکن انجام می شود. به طور کلی کسب درآمد در Word می تواند یکی از شغل های پولساز برای هر شخص باشد.

برنامه ورد چه ویژگی های دارد؟

همانطور که می دانید نرم افزار ورد بسیار پرطرفدار بوده و این موضوع به این خاطرست که ویژگی های خاصی دارد. برای کسب درآمد از Word ابتدا باید این نرم افزار را به خوبی بشناسید و با ویژگی های آن آشنا شوید. درآمد در ورد به آسانی رقم می خورد؛ چرا که شما هم می توانید در ازای آموزش دادن آن درآمد داشته باشید و هم در شرکت های مهمی استخدام شوید.

ما بعضی از این ویژگی ها را برای شما در زیر شرح داده ایم:

  1. این نرم افزار امکان ذخیره کردن فایل های متنی با فرمت هایی مانند TETX، HTML، PDFرا دارد.
  2. برنامه ورد به شما امکان ذخیره سازی گزارشات و امکان اشتراک گذاری آن با همکاران و یا شرکای خارج از شرکت را می دهد.
  3. این برنامه جوری طراحی شده که به شما امکان جایگذاری جدول، نمودار، تصاویر و تغییر اندازه آن ها را می دهد.
  4. شما می توانید جز به جز متن ها را از طریق تغییر فونت، رنگ و سایز ویرایش کنید. این برنامه به شما امکان قالب بندی متن را به صورت حرفه ای و با استفاده از ابزارهای ویرایشی می دهد.
  5. شما می توانید انواع متن ها را به صورت وبلاگ بنویسید و ویرایش کنید.
  6. به دلیل وجود ابزارها و امکانات مختلف در این برنامه به راحتی می توانید انواع متن ها را با اندازه های مختلف چاپ و منتشر کنید.
  7. نرم افزار ورد امکان ویراستاری دقیق نامه ها با فاصله گذاری مناسب بین خطوط و پاراگراف ها را از طریق انتخاب نوع فاصله گذاری می دهد.
  8. یکی از مهم ترین ویژگی برنامه ورد امکان شیر کردن لینک آن محتوا است که می توانید به صورت سند یا پی دی اف و غیره آن را اشتراک گذاری کنید.
  9. یکی از ویژگی هایی که برنامه ورد دارد اینست که امکان استفاده از انواع اشکال و تصاویر را می توانید به متن و پروژه خود اضافه کنید. همچنین قسمتی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آن تصاویر و اشکال مختلف را ویرایش نمایید.

در چه شغل هایی از نرم افزار ورد استفاده می شود؟

در بیشتر شغل هایی که امروزه در بازار وجود دارد می‌توان از برنامه ورد استفاده کرد؛ زیرا امکانات و ویژگی های زیادی دارد که همین موضوع باعث راحت تر شدن کارهای اداری شده است. انواع شغل هایی که می توانید از ورد استفاده کنید، عبارتند از تجارت و پروژه های اداری، کارهای آموزشی، کارهای خانگی مانند تولید محتوا، کسب و کار آنلاین، آموزش به دانش آموزان و غیره. بزرگ ترین فرقی که ورد با سایر نرم افزارها دارد این است که کامل ترین ابزار های ویرایش را به شما می دهد. همچنین این نرم افزار فضای ذخیره سازی رایگانی را در اختیار شما می گذارد.

درآمدزایی از Word تنها با یادگیری کامل این نرم افزار صورت می گیرد و آموزش این مهارت می تواند امتیاز شما را در هر شرکتی که مصاحبه کاری انجام می دهید، بالا ببرد. پس قبل از کسب درآمد با ورد باید این نرم افزار مهم را به خوبی بشناسید و یاد بگیرید. با آموزش ابزارهای ابتدایی این نرم افزار به راحتی می توانید یک وبلاگ نویس حرفه ای شوید و کسب درآمد در ورد را تجربه نمایید.

سخن پایانی درباره درامدزایی از نرم افزار ورد

همانطور که گفتیم کسب درآمد از طریقWord به روش های متفاوتی انجام می شود؛ زیرا این نرم افزار در تمام کارها و مشاغل قابل استفاده است. این نرم افزار به قدری کاربردی و پرطرفدار بوده که افراد مختلفی برای آموزش طرز استفاده از این برنامه، استخدام می شوند. همچنین کتاب های آموزشی این برنامه بسیار فراوان هستند و شما می توانید به راحتی این مهارت را یاد بگیرید و به دیگران آموزش دهید و کسب درامد نمایید. ورد به شما این امکان را می دهد که نوشته های قبلی را ویرایش کنید و متن ها و نوشته های انگلیسی را به فارسی و یا به زبان های دیگر ترجمه نمایید.

درگذشته این نرم افزار بیشتر روی کامپیوترها نصب بوده، اما امروزه شما می توانید این برنامه را روی موبایل های خود نصب نمایید و به راحتی در هر مکان و زمانی از آن استفاده کنید. کسب درآمد در ورد برای هرکس متفاوت بوده و هر شخص با توجه به میزان آگاهی از این نرم افزار کاربردی می تواند درامدی متغیر داشته باشد. قبل از فکر کردن به درآمد Word باید به این مسئله توجه داشته باشید که یادگیری نرم افزار ورد یکی از مهارت های مهم است که هر شخص باید آن را بیاموزد.

از کجا برنامه ورد را یاد بگیریم؟ 

در صورتیکه در استان گیلان و در شهر رشت هستید مجتمع آموزشی گیلار این امکان را در اختیار شما قرار داده است تا بتوانید برنامه مایکروسافت ورد را با اساتید برتر بیاموزید. فقط کافی است وارد آموزش ورد در رشت شوید.

سایر دروس کلاس کامپیوتر در رشت :

آموزش ICDL مقدماتی و پیشرفته در رشت ، آموزش ICDL درجه دو یا آموزش ICDL مقدماتی در رشت، آموزش ICDL درجه یک یا آموزش ICDL پیشرفته در رشت، ، آموزش اکسل در رشت، آموزش پاور پوینت در رشت، آموزش اکسس در رشت

3.7/5 - (10 امتیاز)
اشتراک گذاری این صفحه در شبکه‌های اجتماعی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

shareاشتراک گذاری این مطلب

دسته بندی وبلاگ مجتمع آموزشی گیلار

آخرین مقالات