13 مزیت داشتن وب سایت برای مشاغل: مزایای طراحی سایت چیست؟

collections_bookmarkطراحی سایت

در واقع، ما می توانیم صدها مزیت یک وب سایت تجاری را به شما بگوییم. اما البته ما نمی‌خواهیم وقت شما را زیاد بگیریم. به همین دلیل در این مقاله 13 مورد از  فواید طراحی سایت را به شما معرفی می کنیم!

چرا یک وب سایت مهم است؟

شرکت هایی که هنوز وب سایت ندارند دیگر به روز نیستند. امروزه وقتی از کارآفرینان می‌پرسید که آیا فواید طراحی سایت برای شرکت‌ها را می‌دانند، وضعیت کمی فرق می کند. زیرا اکثر مردم می دانند که یک وب سایت مزایایی به همراه دارد. اما تعداد کمی از مردم در مورد ارزش افزوده مشخصی که حضور اینترنت برای شرکتشان دارد، ایده ای دارند.

همچنین بخوانید: مزایای کلاس های حضوری چیست؟

13 مورد از مزایا طراحی سایت برای تجارت

برای اینکه بدانید یک وب سایت دقیقا چه چیزی را برای شما به ارمغان می آورد، مهم ترین مزایای طراحی سایت برای شرکت ها را به شما معرفی می کنیم!

  1. مزایا طراحی سایت: چهره شما و اولین برداشت شما

یک وب سایت جذاب و مدرن قطعا برای هر شرکت و فریلنسری که می خواهد خود را در اینترنت معرفی کند، ضروری است. این یک فیگور، کارت ویزیت و ویترین مغازه است. مشتریان می توانند در کمال آرامش از پیشنهاد خود مطلع شوند و تصمیم بگیرند. در اینجا هر شرکتی، هر چقدر هم که کوچک باشد، این فرصت منحصر به فرد را دارد تا خود را از بهترین طرف معرفی کند.

اولین برداشت مهم است: بازدیدکنندگان یک وب سایت در عرض چند میلی ثانیه تصمیم می گیرند که آیا الف) مورد درست را یافته اند و ب) وب سایت را جذاب می دانند. به همین دلیل، باید از یک وب سایت آماتور اجتناب کنید، زیرا این نیز می تواند نتیجه معکوس داشته باشد. بنابراین باید زمان زیادی را در صفحه شروع، صفحه اصلی خود سرمایه گذاری کنید.

  1. مزایا طراحی سایت: قابلیت دسترسی، زیرا وب سایت ها نمی خوابند

شرکت شما هر روز از یک وب سایت خوب سود می برد، زیرا یک وب سایت هرگز نمی خوابد. 24 ساعت و 7 روز هفته کار می کند. بسیاری از مردم به خصوص در تعطیلات رسمی یا تعطیلات آخر هفته در اینترنت گشت و گذار می کنند. بنابراین در حالی که می توانید آرام بنشینید، وب سایت شما به طور خستگی ناپذیر برای شما کار می کند – البته تا زمانی که بتوان آن را در وب پیدا کرد.

اساساً دو راه برای یافتن آنلاین وجود دارد: یا افراد مستقیماً به دنبال شرکت شما هستند یا به دنبال محصول یا خدماتی هستند. برای دومی، می توانید یک وب سایت بهینه شده با کلمه کلیدی (بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو) ایجاد کنید.

  1. مزایا طراحی سایت: گزینه های تماس برای مشتریان شما

مشتریان بالقوه شما نه تنها نیاز به کسب اطلاعات بیشتر در مورد شرکت یا محصولات شما دارند، بلکه می خواهند با شما در تماس باشند. در وب سایت خود می توانید گزینه های ارتباطی مختلفی را به آنها ارائه دهید:

وسیله ارتباطی کلاسیک تلفن است. بنابراین تنها زمانی می تواند یک مزیت باشد که شماره تلفن شرکت خود را در یک مکان برجسته در صفحه اصلی وب سایت خود قرار دهید.

با یک ایمیل، مشتریان شما این فرصت را دارند که در هر زمان (حتی در تعطیلات آخر هفته یا در شب!) بدون نیاز به انتظار برای روز کاری بعدی با شما تماس بگیرند.

فرم تماس به کسانی که نمی خواهند ایمیل بفرستند این فرصت را می دهد که به هر حال به صورت کتبی با شما در تماس باشند.

اگر از فیس بوک، لینکدین، واتس اپ یا سایر کانال های رسانه های اجتماعی استفاده می کنید، می توانید آنها را به عنوان پیام رسان در وب سایت خود ادغام کنید.

با پشتیبانی یا چت فروش، بازدیدکنندگان وب سایت شما می توانند مستقیماً با کارمندان شما (یا حتی خودتان) در تماس باشند.

  1. مزایا طراحی سایت : بهبود خدمات به مشتریان

از آنجایی که می توان به راحتی و از طریق کانال های متعدد به شما دسترسی پیدا کرد، این فرصت را دارید که خدمات مشتریان خود را بهبود بخشید. شبکه های اجتماعی ابزاری محبوب برای مشتریان برای بیان نظرات شخصی هستند.

در حالی که بیشتر کارآفرینان از نظرات منفی مشتریان می ترسند، نظرات منفی یک ابزار بازاریابی ارزشمند است. در اینجا شما این فرصت را دارید که با انتقادات عمومی به شیوه ای همدلانه و راه حل محور برخورد کنید – و تأثیری کاملاً حرفه ای بر مشتریان (بالقوه) خود بگذارید.

  1. مزایا طراحی سایت: امکان توصیه

تبلیغات دهان به دهان هنوز هم یکی از مهمترین ابزارهای تبلیغاتی یک شرکت است. با این حال، دهان به دهان در جریان دیجیتالی شدن به اینترنت منتقل شده است.

به همین دلیل، شرکت ها به وب سایتی نیاز دارند که بتوان آن را به راحتی به سایت های دیگر لینک داد و در رسانه های اجتماعی یا پیام های خصوصی از طریق واتس اپ و شرکت لینک سایت را به اشتراک گذاشت. اگر وب سایت ندارید، فرصت ارزشمندی را که برای کسب و کارتان پیشنهاد می شود از دست می دهید. و در نهایت نیز در فروش.

  1. مزایا طراحی سایت: رقابت پذیری

فواید طراحی سایت چیست؟ رقبای صنعت شما وب سایت دارند. در صورت شک، به دلیل توجه کم یا عدم توجه شما به داشتن وب سایت، مشتریان به سمت آنها خواهند رفت.

  1. مزایا طراحی سایت: فضای زیادی برای اطلاعات

آیا می خواهید مشتریان خود را در مورد تغییرات شرکت خود آگاه کنید؟ با یک CMS (سیستم مدیریت محتوا) همیشه می توانید وب سایت خود را به روز نگه دارید – به اصطلاح در زمان واقعی!

یکی دیگر از مزایای طراحی سایت این است که می توانید به سرعت و به راحتی مشتریان خود را در مورد خدمات عالی یا تغییرات در کسب و کار روزانه مطلع کنید، محصولات جدید ارائه دهید، شاید حتی به دنبال کارمندان باشید و خیلی چیزهای دیگر.

افرادی که شما را به صورت آنلاین جستجو می کنند معمولاً به دنبال اطلاعات اولیه مانند ساعات کاری، قیمت ها یا نظرات هستند. این کار را تا حد امکان برای مشتریان بالقوه خود آسان کنید. بنابراین اطلاعات زیر نباید در وب سایت هیچ شرکتی گم شود:

  • ساعات کار
  • اطلاعات تماس
  • لیست قیمت ها
  • خدمات
  • ورود
  • نظرات مشتریان
  1. مزایا طراحی سایت: به موقع بودن اطلاعات شما

یک شرکت معمولاً همیشه در حال حرکت رو به جلو است: چه ساعات کاری تغییرکند یا یک فرد رفته باشد. تغییرات بی‌شماری در فعالیت‌های روزانه یک شرکت وجود دارد که باید بلافاصله مشتریان خود را در مورد آنها مطلع کنید. زیرا اگر قیمت ها، خدمات یا محصولات تغییر کرده باشد، شما به عنوان یک مشتری می خواهید آن را بدانید.

یک وب سایت به شما این امکان را می دهد که هر نوع اطلاعات جدید را مستقیماً و بلافاصله به مشتریان بالقوه خود در میان بگذارید. هیچ وسیله ارتباطی سریعتر از وب سایت شما نیست. شما نباید این شروع را از دست بدهید!

  1. مزایا طراحی سایت : قابلیت مشاهده در وب

اگر هنوز از خود می پرسید مزایا طراحی سایت چیست باید گفت از مهمترین فواید طراحی سایت دیده شدن شرکت در وب و در نظر گرفتن تمام جنبه های حضور آنلاین آن است.

اگر می خواهید خود را به طور پایدار و موفق در شبکه جهانی وب ثابت کنید، باید تمام جنبه های حضور آنلاین را در نظر بگیرید. اینترنت در اینجا فرصت‌های برابر را فراهم می‌کند: حتی شرکت‌های کوچک نیز می‌توانند با حضور خوب در اینترنت و یک پیشنهاد مربوطه، خود را در برابر شرکت های بزرگ مطرح کنند.

این دقیقاً از مزایای طراحی سایت است که یک وب سایت، همراه با اقدامات بازاریابی در شبکه های اجتماعی تضمین می کند که حضور آنلاین همیشگی دارد.

  1. مزایا طراحی سایت: مشتریان جدید به دست آورید

با فرض اینکه وب سایت شما کار می کند و زمانی که مردم به دنبال محصولی هستند در نتایج جستجو نشان داده می شوید، با داشتن یک وبسایت مشتریان جدید را به طور منظم وارد می کنید. و آن هم هر روز!

مطمئن شوید که وب سایت شما می تواند به صورت آنلاین پیدا شود. برای این کار موارد زیر را بررسی کنید:

  • آیا وب سایت شما برای دستگاه های تلفن همراه (تلفن همراه، تبلت و غیره) بهینه شده است؟
  • آیا وب سایت شما امن است، یعنی دارای گواهینامه SSL؟
  • آیا محتوای شما به روز است؟
  • در مورد بهینه سازی موتور جستجوی محلی چطور؟
  • آیا وب سایت شما برای جستجوی صوتی نیز بهینه شده است؟
  1. مزایا طراحی سایت : فروش بیشتر

مطمئناً داشتن مشتریان جدید خوب است اما چیزی که در نهایت مهم می باشد، فروش بیشتر است. زیرا بدون آنها، شرکت شما نه می تواند برای مدت طولانی دوام بیاورد و نه می توانید محصولات جدید و بهتری توسعه دهید – چه رسد به اینکه به کارمندان خود دستمزد پرداخت کنید.

این دقیقاً همان مزایا طراحی سایت است ، زیرا می توانید با داشتن آن برای افزایش فروش خود به طور مستقیم و غیر مستقیم بهره ببرید. می گویید چطور؟ در ادامه با ما باشید!

افزایش فروش غیرمستقیم: مشتریان جدیدی را در اینترنت پیدا می کنید (یا آنها شما را پیدا می کنند!) که سپس برای استفاده از محصولات یا خدمات شما با شما تماس گرفته و یا به فروشگاه محلی شما مراجعه می کنند.

افزایش فروش مستقیم: اگر وب سایت شما دارای عملکرد تجارت الکترونیک (فروشگاه آنلاین) باشد، به عنوان یک فرصت فروش اضافی برای محصولات شما عمل می کند و فروش بصورت مستقیم  و کاملا آنلاین از داخل سایت خواهد بود.

  1. مزایا طراحی سایت : مکان ایده آل برای برندسازی

یک وب سایت همراه با کانال های شبکه های اجتماعی ابزار ایده آلی برای شرکت ها برای متمایز کردن خود به عنوان یک برند می باشد. مزیت این پلتفرم ها این نیست که می توانید آزادانه تصمیم بگیرید که چگونه شرکت خود را به دنیای خارج معرفی کنید.

با مقالات وبلاگ جالب در مورد موضوعات مختلف در صنعت خود، که از طریق رسانه های اجتماعی خود نیز به اشتراک می گذارید، یا با رقابت های خنده دار در فیس بوک، می توانید به شرکت خود چیزی خاص بدهید تا کاربران اینترنت شما و برند شما را به خاطر بسپارند – و در حالت ایده آل شما را با افراد آینده حفظ کنند. پس باید تصمیمات خرید آنلاین را در نظر بگیرید.

  1. مزایا طراحی سایت : بازاریابی ارزان که نتیجه می دهد

وب سایت ها از مقرون به صرفه ترین و در عین حال موثرترین کانال ها برای بازاریابی و فروش هستند. در مقایسه با تبلیغات روزنامه، یک وب سایت که 365 روز در سال برای شما کار می کند کسری هزینه دارد.

نتیجه گیری: چرا یک وب سایت مهم است؟

هر کسی که جرات دارد اولین قدم های خود را در دنیای بازاریابی آنلاین بردارد، نمی تواند موضوع یک وب سایت را نادیده بگیرد. زیرا بیش از 80 درصد از مردم دنیا از گوگل برای جستجوی خدمات یا محصولات استفاده می کنند. کسانی که می دانند چگونه خود را به خوبی در اینترنت معرفی کنند و پیچ های مناسب را بچرخانند، می توانند هر روز منتظر بازدیدهای جدید از صفحه باشند.

بهتر است اهداف را تعریف کنید!

البته قبل از هر چیز، مهم است که مشخص شود با یک وب سایت به چه اهدافی دست پیدا می کنید. بسته به اینکه وب سایت برای اطلاع رسانی بیشتر ( وب سایت شرکتی ) یا برای فروش  ( وب سایت فروشگاهی ) در نظر گرفته شده است، صفحه اصلی باید متفاوت طراحی شود:

یک سایت ثابت

اگر می خواهید مشتریان را به صورت آنلاین جذب کنید اما محصولات یا خدمات خود را به صورت آفلاین ارائه دهید، معمولاً به یک وب سایت ساده نیاز دارید. یک شرکت محلی (مانند آرایشگاه ها، رستوران ها، لوله کش ها، پزشکان) می تواند از این برای ارائه خود، ارائه اطلاعات به افراد علاقه مند و تسهیل تماس استفاده کند.

یک وب سایت ثابت و شرکتی معمولا از چندین صفحه فرعی برای نمایش محتوای زیر تشکیل شده است

  • صفحه اصلی
  • ورود
  • خدمات (به عنوان مثال منو)
  • مقالات
  • تماس با ما
  • درباره ما

یک سایت پویا

برخلاف یک وب سایت ساده، وب سایت پویا  و فروشگاهی پیچیده تر است و عملکردهای بسیار بیشتری را برای بازدیدکنندگان سایت ارائه می دهد.

به عنوان مثال، یک وب سایت پیچیده دارای یک فروشگاه اینترنتی با عملکرد پرداخت است، اما بسیاری از ویژگی های دیگر نیز در اینجا قابل تصور است:

  • فروشگاه آنلاین
  • سیستم نظرات
  • پایگاه های داده
  • انجمن
  • خبرنامه
  • وب سایت های چند زبانه

و سخن آخر اینکه در این مقاله به مزایای داشتن طراحی سایت پی برده اید. می توانید با ثبت نام در سایت ما و شرکت در کلاس های طراحی سایت ، بصورت پروژه محور طراحی سایت شرکتی و فروشگاهی را آموزش دیده و برای خود کسب و کاری را راه اندازی کنید. با ما تماس بگیرید.

کلاسهای طراحی سایت در رشت مجتمع آموزشی گیلار

5/5 - (3 امتیاز)
اشتراک گذاری این صفحه در شبکه‌های اجتماعی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

shareاشتراک گذاری این مطلب

دسته بندی وبلاگ مجتمع آموزشی گیلار

آخرین مقالات