مزایای کلاس های حضوری چیست؟ تفاوت بین یادگیری آنلاین و یادگیری حضوری

مزایای کلاس های حضوری چیست؟ تفاوت بین یادگیری آنلاین و یادگیری حضوری - مجتمع آموزشی گیلار

یادگیری در کلاس درس روش سنتی آموزش و یادگیری است. سال‌هاست که از آن استفاده می‌شود و امروزه به عنوان یک روش رایج یادگیری از آن یاد می‌شود. با این حال، با پیدایش و گسترش اینترنت، یادگیری آنلاین به یک گزینه محبوب برای دانش آموزان در سراسر جهان تبدیل شده است. مزایای کدام یک بیشتر است؟ مزایای آموزش آنلاین یا مزایای کلاسهای حضوری؟ در این پست وبلاگ، ما مزایا و معایب هر دو نوع یادگیری را بررسی خواهیم کرد تا به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید کدام یک برای شما مناسب است. ابتدا، بیایید نگاهی به مزایای یادگیری آنلاین بیندازیم.

یادگیری آنلاین می تواند راحت تر باشد زیرا می توانید از خانه طبق برنامه خود مطالعه کنید. همچنین می تواند ارزان تر باشد زیرا هزینه کتاب درسی و گاهی اوقات بدون هزینه دوره را می توان از آن حذف کرد. در نهایت، دوره‌های آنلاین معمولاً نسبت به کلاس‌های درس سنتی، دانشجویان متنوع‌تری دارند.

حال بیایید به معایب آموزش آنلاین نگاه کنیم. نکته منفی این است که اغلب تعامل کمتری بین دانشجویان و اساتید نسبت به کلاس های درس سنتی وجود دارد.
انتخاب روش یادگیری مناسب می تواند دشوار باشد. شما می خواهید روشی را انتخاب کنید که به شما کمک کند تا جایی که ممکن است مؤثرتر یاد بگیرید. بنابراین تفاوت بین یادگیری آنلاین و یادگیری حضوری چیست؟ و کدام یک برای شما بهتر است؟ در این پست وبلاگ، مزایا کلاسهای حضوری، مزایای آموزش آنلاین و معایب هر نوع یادگیری را مورد بحث قرار می‌دهیم تا بتوانید تصمیمی آگاهانه در مورد اینکه چه نوع آموزشی برای شما بهترین است، بگیرید.

تفاوت بین یادگیری آنلاین و یادگیری حضوری چیست؟

یادگیری کلاسی شکل سنتی آموزش است که در آن دانش آموزان توسط معلم در یک کلاس درس فیزیکی آموزش می بینند. از سوی دیگر، یادگیری آنلاین نوعی آموزش است که در آن دانش آموزان از طریق یک پلت فرم آنلاین مانند یک وب سایت یا یک دوره آنلاین یاد می گیرند.

تفاوت های کلیدی بین یادگیری آنلاین و یادگیری حضوری وجود دارد. یکی از بارزترین تفاوت ها محل دو نوع یادگیری است. یادگیری کلاس درس در یک کلاس درس فیزیکی انجام می شود، در حالی که یادگیری آنلاین می تواند در هر جایی که اتصال به اینترنت وجود دارد انجام شود.

تفاوت کلیدی دیگر سرعت این دو نوع یادگیری است. از مزایا کلاس حضوری این است که غالباً ساختارمندتر است و زمان درس و مهلت مقرر برای تکالیف تعیین شده است. یادگیری آنلاین تمایل به انعطاف‌پذیری بیشتری دارد و به دانش‌آموزان اجازه می‌دهد تا با سرعت خودشان یاد بگیرند.

تفاوت کلیدی دیگر میزان ساختار موجود در هر عکس است. در کلاس درس برنامه درسی و برنامه ریزی مشخصی برای دانش آموزان وجود دارد. یادگیری آنلاین می تواند انعطاف پذیرتر باشد و به دانش آموزان این امکان را می دهد که با سرعت خودشان کار کنند و تکالیف را طبق برنامه خودشان انجام دهند.

در نهایت، یادگیری آنلاین و یادگیری چهره به چهره نیز از نظر تعامل دانش آموز و معلم متفاوت است. در یک محیط کلاسی، دانش آموزان اغلب در نزدیکی معلمان خود هستند و می توانند سوال بپرسند یا به راحتی در مورد تکالیف یاد بگیرند و این مهمترین مزایای کلاس حضوری می باشد. یادگیری آنلاین معمولاً متکی بر ارتباطات نوشتاری است، مانند ایمیل یا انجمن های گفتگو، که می تواند دریافت بازخورد فوری از معلم را دشوارتر کند.

آموزش سنتی کلاس درس چگونه دانش را ارائه می کند؟

روش‌های مهمی وجود دارد که یادگیری کلاسی سنتی دانش را منتقل می‌کند: از طریق سخنرانی، بحث، و خواندن. هدف این روش ها برانگیختن تفکر انتقادی دانش آموزان و تشویق آنها به نتیجه گیری خود از مطالب ارائه شده است.

سخنرانی ها به دانش آموزان یک دید کلی از مطالب درسی ارائه می کند و آنها را قادر می سازد تا درک کلی از مفاهیم تدریس شده را به دست آورند. بحث و گفتگو به دانش آموزان فرصتی می دهد تا در مورد مطالب با جزئیات بیشتر بحث کنند و در مورد آنچه آموخته اند سؤال بپرسند. خواندن فرصتی را برای دانش‌آموزان فراهم می‌کند تا مطالب را با جزئیات بیشتر بررسی کنند و درباره ویژگی‌های موضوعات تحت پوشش اطلاعات بیشتری کسب کنند.

یادگیری کلاسی سنتی مزایا و معایب خود را دارد. یکی از مزایا کلاس های حضوری این است که محیط کنترل‌شده‌تری را فراهم می‌کند که در آن معلم می‌تواند اطمینان حاصل کند که همه دانش‌آموزان درگیر و در حال انجام وظیفه هستند.

از دیگر مزایا کلاسهای حضوری این است که این نوع یادگیری را می توان به راحتی با نیازهای دانش آموزان تطبیق داد. یکی از معایب یادگیری سنتی کلاسی این است که می تواند انعطاف پذیری کمتری نسبت به سایر انواع یادگیری داشته باشد، مانند آموزش آنلاین یا از راه دور. علاوه بر این، این نوع یادگیری می تواند گرانتر از سایر انواع یادگیری باشد زیرا به فضای فیزیکی و مواد نیاز دارد.

مهم نیست که کدام مسیر را انتخاب می کنید، به یاد داشته باشید که تمرین باعث عالیتر شدن شما می شود. هرچه بیشتر بنویسید، در آن بهتر می شوید.

آموزش حضوری چگونه برای فراگیران طراحی می شود؟

روش های مختلفی وجود دارد که از طریق آنها می توان یادگیری چهره به چهره را برای فراگیران ساختار داد. یک راه معمول از طریق سخنرانی است که در آن یک معلم یا مربی با گروهی از دانش آموزان صحبت می کند و اطلاعاتی را در مورد یک موضوع خاص ارائه می دهد.

این ممکن است با بحث هایی دنبال شود که در آن دانش آموزان افکار و ایده های خود را در مورد موضوع به اشتراک می گذارند، و سپس جلسات پایانی که در آن گروه های کوچکتری از دانش آموزان با هم کار می کنند تا یک فعالیت مرتبط با سخنرانی را انجام دهند. راه‌های دیگر برای ساختار یادگیری حضوری، کارگاه‌های آموزشی است، که در آن دانش‌آموزان در فعالیت‌های عملی به رهبری معلم شرکت می‌کنند، و سمینارهایی که دانش‌آموزان درباره موضوعی با راهنمایی معلم یا تسهیل‌کننده بحث می‌کنند.

صرف نظر از ساختار، یادگیری چهره به چهره به دانش آموزان این فرصت را می دهد که با یکدیگر و معلمان خود به شیوه ای شخصی تر از یادگیری آنلاین تعامل داشته باشند. این می تواند تجربه یادگیری را جذاب تر و موثرتر کند.

نتیجه گیری از یادگیری آنلاین در مقابل یادگیری در کلاس درس

اگرچه یادگیری آنلاین در سال های اخیر محبوبیت زیادی پیدا کرده است، یادگیری در کلاس درس هنوز برای بسیاری از دانش آموزان یک گزینه ترجیحی است. هر دو نوع یادگیری دارای مزایا و معایبی هستند و در نهایت به نیازها و ترجیحات هر دانش آموز مربوط می شود.

امیدواریم این مقاله به شما کمک کرده باشد که تفاوت‌های بین کلاس‌های آنلاین و حضوری و مزایا و معایب هر کدام را بهتر درک کنید. اکنون که اطلاعات کمی در مورد هر نوع آموزش دارید، ما شما را تشویق می‌کنیم که تحقیقات بیشتری را انجام دهید تا ببینید کدام گزینه برای شما مناسب‌تر است.

4.7/5 - (4 امتیاز)
اشتراک گذاری این صفحه در شبکه‌های اجتماعی:

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

shareاشتراک گذاری این مطلب

دسته بندی وبلاگ مجتمع آموزشی گیلار

آخرین مقالات